top of page
חיפוש

סביבה מעודדת התפתחות

כשאנחנו מדברים על סביבה מעודדת התפתחות, הכוונה היא לסביבה המותאמת לצרכי התינוק או הילד, שמצד אחד מספקת מספיק אתגרים וגירויים המעודדים אותו להתנסות, ללמוד ולהתפתח ומצד שני סביבה נעימה ולא עמוסה בגירויים, המאפשרת להתמקד בכל פעם בגירוי אחד ספציפי ולנסות להשיג אותו.



לכן, אם אתם רוצים לעודד את התינוק לעמוד למשל-

- תמצאו משהו (שרפרף, קופסת צעצועים, ספה) בגובה המתאים לטיפוס (שלא יהיה גבוה מידי, כי אז הוא אפילו לא ינסה וגם לא נמוך מידי, כי אנחנו רוצים שהילד יעמד ולא יגיע לחפץ בעמידה על הברכיים).

- תוודאו שאין הרבה גירויים מסביב שיסיחו את דעתו של התינוק ויקשו עליו להתרכז במטרה (בטיפוס). - תמצאו משחק מספיק שווה להניח על מה שבחרתם.

- תמקמו את המשחק ב"מרחק נגיעה ועוד קצת" מידו של התינוק. כלומר, תמצאו את הנקודה אליה התינוק מגיע בהושטת יד ללא מאמץ ותרחיקו עוד טיפה. כשהוא ירגיש שהוא "עוד קצת מגיע" הוא יעשה את המאמץ וילמד.

גם בגילאים גדולים יותר חשוב להקפיד על אותם קווים מנחים: - נבחר משחק הרלוונטי למיומנות שנרצה לפתח. - נוודא שאין עוד גירויים ומסיחי דעת מסביב (כמו טלוויזיה או משחקים אחרים שהילד יעדיף לשחק בהם). - נוודא בכל פעם שההישג הוא "במרחק נגיעה ועוד קצת" וכך נעלה את רמת הקושי בהדרגה ובהתאמה ליכולות של הילד.

וכמו בכל צעד בהורות, חשוב שתהיו יצירתיים ואמפתיים כדי ליצור אצל הילדים חווית למידה חיובית ומעצימה 😊


2 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page